Dacă folosești Google Drive, trebuie să știi asta: o funcție importantă nu va mai funcționa
Google Drive trece printr-o transformare importantă în următoarea perioadă. În teorie, este pentru binele utilizatorilor. În practică, se pare că a stricat deja niște lucruri.
Google a anunțat că va schimba algoritmul prin care sunt generate linkurile de Google Drive. Practic, literele și cifrele din acele linkuri precedate de drive.google.com vor arată altfel, un detaliu care va strica linkurile generate premergător acestei transformări.
Partea bună este că transformarea se va desfășura destul de lent și, cel mai probabil, linkurile vechi vor deveni inaccesibile până la mijlocul lunii septembrie. Într-o postare pe blogul oficial al companiei se insistă însă asupra faptului că schimbarea se va petrece pentru binele utilizatorilor și o securitate sporită a datelor.
Update-ul va intra în vigoare începând cu 13 septembrie și, pe lângă linkurile tradiționale, va include o cheie de acces sau ”resource key”. În final, consecințele sunt simplu de înțeles. Cei care au accesat linkul de Google Drive înainte de 13 septembrie, îl vor putea accesa în continuare. Cei care au linkul înainte de data cu pricina dar nu l-au accesat, vor avea nevoie de o cheie suplimentară pentru a vedea fișierele din spate.
În cazul în care activezi într-o organizație care lucrează intens pe Google Drive, administratorul platformei Workspace va avea timp până pe 23 iulie să decidă modul în care se va face upgrade-ul sau, din câte se pare, va putea să refuze complet tranziția la noul mecanism.
Utilizatorii obișnuiți, casnici, de Google Drive vor începe să primească notificări legate de această schimbare și vor putea să ia o decizie până pe 13 septembrie. De asemenea, și în cazul lor, va exista posibilitatea să refuze actualizarea, dar cei de la Google insistă asupra faptului că nu este recomandabil să ignori această particularitate pentru o securitate sporită a datelor. În cel mai rău caz, gigantul din Mountain View sugerează să nu aplici schimbarea pe fișierele pe care le partajezi în mod public.